Niniejsza strona internetowa może używać technologii cookie głównie w celach zapewnienia prawidłowego działania, ale także m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Akceptacja przyjmowania plików cookie może zostać odwołana za pomocą ustawień przeglądarki. Możliwe jest również sprawdzenie obecności i przeglądanie zawartości plików cookie.
NASZE PRZEDSZKOLE

"Wszystko co naprawdę
trzeba wiedzieć nauczyłem się
w przedszkolu-o tym jak żyć,
co robić, jak postępować
i wyobrażać sobie
lepszy świat"
R.Flughum

W przedszkolu jak w bajce
Dla dziecka, jak dla bajkowego kota Filemona, świat jest pełen niespodzianek i wyzwań. Wokół tyle się dzieje, a najciekawsze są przecież wyprawy w nieznane i bezpośrednie doświadczanie świata. Nasze przedszkole, jak zapiecek Filomena i Bonifacego, nie tylko emanuje ciepłem, poczuciem bezpieczeństwa i wzajemnej życzliwości, ale dostarcza dzieciom mnóstwo przygód. Wychowawcy nie udzielają życiowych nauk jak Bonifacy, lecz organizują proces kształcenia w taki sposb, by dzieci mogły same wszystko sprawdzić - nasza praca opiera się na dziecięcej ciekawości i chęci samodoświadczania świata. Ucząc - wychowując poprzez zabawę i bezpośrednie uczestnictwo w życiu kulturalno-społecznym naszego środowiska, dzieci wspinają się po szczeblach drabiny rozwoju społecznego, rozumieją świat, ktry ich otacza, a przede wszystkim nabywają wiedzy o sobie samych - kreują swoją osobowość. Tak stworzone warunki sprzyjają wszechstronnemu, harmonijnemu rozwojowi młodego człowieka.

Naczelne zadanie przedszkola to wszechstronny rozwój dziecka poprzez:
Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień
Przygotowanie do osiągnięcia dojrzałości szkolnej
Promowanie zdrowia wśród dzieci
Kultura osobista dziecka

Zapewniamy:
całkowitą opiekę, wychowanie i kształcenie w kolorowych salach
aktywne metody pracy z dzieckiem
wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę pedagogiczną
smaczne, zdrowe posiłki
zajęcia indywidualne z logopedą

Ponadto:
współpracujemy z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną
organizujemy ciekawe imprezy, konkursy, spotkania dla dzieci,
gościmy ciekawych ludzi,
bierzemy udział w spartakiadach, konkursach plastycznych, twórczości ludowej, muzycznych,
wyjeżdżamy do kina, teatru,
organizujemy wycieczki w ciekawe miejsca
organizujemy uroczystości rodzinne i zajęcia otwarte
organizujemy zajęcia dodatkowe: religia katolicka,religia ewangielicka,rytmika,język angielski
nasz plac zabaw umieszczony jest w ogródku przedszkolnym z dala od ulicy,

Dbamy o rozkwit życia kulturalnego wewnątrzszkolnego oraz międzyszkolnego. Pielęgnujemy także wartości kulturowe naszego regionu: udział dzieci w gminnym konkursie "Twórczość ludowa dla przedszkolaków", uczestnictwo w konkursie ekologicznym, udział w Festiwalu Kultury Przedszkolnej i Przeglądzie Twrczości Przedszkolnej, Dzień Edukacji Narodowej, Pamiętamy o zmarłych, Andrzejki, Dzień Górnika, Mikołajki, Spotkanie wigilijne, jasełka,Dzień Babci i Dziadka, Bal przebierańców, Dzień Kobiet, Powitanie wiosny, Dzień pracownika służby zdrowia, Dzień Matki i Ojca, Dzień Dziecka, Uroczyste pożegnanie 6-latków.

Podmiot kształcenia: jest nim tak wychowawca, jak i wychowanek; stwarzamy dzieciom możliwość wpływu na tematykę zajęć, na rodzaj podejmowanej aktywności; dajemy możliwość wyboru metod, środków i form w dochodzeniu do wytyczonych celów;

Przedmiot kształcenia: wiedza, umiejętności, sprawności zarówno wychowawcy, jak i wychowanka; w naszym przedszkolu uczy się nie tylko dziecko, ale także wychowawca, który nieustannie doskonali swój warsztat pracy (merytoryczny, metodyczny i praktyczny) w ramach kursów doskonalących, poprzez ewaluację oraz w oparciu o autorefleksję; Metody kształcenia: dostosowane do potrzeb i możliwości każdego dziecka, w tym między innymi: bogaty wachlarz metod plastyczno - technicznych, w zakresie czytania: Metoda barwno - dźwiękowa H. Metery, Nauka czytania i pisania metodą fonetyczno - literowo - barwną B. Rocławskiego, Metoda Drobrego Startu M. Bogdanowicz, Zabawa w czytanie G. Domana, Wprowadzenie w świat pisma I. Majchrzak, Naturalna nauka języka - program nauki czytania W. Pye, Nauka czytania wg prof. J. Cieszyńskiej, metoda R. Labana, metoda Orffa, metoda Klanza, metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne, metoda Knillw; Formy kształcenia: praca dzieci ma charakter indywidualny, grupowy bądź zbiorowy; Środki kształcenia: stanowią nie tylko gotowe, zakupione pomoce naukowe, ale również te przygotowane przez nauczyciela, jak i przez dzieci; mają one charakter polisensoryczny i często stanowią część codziennego życia dziecka;

Warunki kształcenia: czas zajęć dostosowujemy do możliwości psychofizycznych dzieci, zaś miejsce pracy to nie tylko sala przedszkolna, ale także ogródek, ścieżki spacerowe, miejsca użyteczności publicznej (np. poczta, sklep, droga). Organizujemy także wycieczki, wyjazdy do kina, teatru;

Rezultaty kształcenia: realizacja założonych celów stanowi dla nas nie tylko ocenę umiejętności i sprawności nabytych przez dziecko, ale przede wszystkim świadczy o skuteczności podjętej przez wychowawcę pracy.

Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat. Przedszkole jest czynne od 6.30 do 17.00